happy 2014! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Rebecca Freeling - WaarBenJij.nu happy 2014! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Rebecca Freeling - WaarBenJij.nu

happy 2014!

Door: Rebecca

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

05 Januari 2014 | Australië, Adelaide

GELUKKIG NIEUWJAAR!!

Het is ondertussen alweer 5 januari, maar voor iedereen nog de beste wensen!

Ik ga nog even terug naar Surfers Paradise want daar was ik gebleven met mijn blog. We zaten natuurlijk in het miljoenenhuis van Peter Sun. Echt een minuut nadat ik klaar was met mijn vorige blog typen werd er op mijn kamerdeur geklopt en stond er een jongen voor de deur met de vraag: 'Are you decent?' Um ja, ik was gewoon aangekleed dus ja dat was ik. En hij loopt de kamer in en tilt me HUP over zn schouder en ik werd naar beneden gebracht. Daar stond Peter met een 'killer-cocktail' klaar en hij had wat voor me. En toen kreeg ik een award omdat ik Sun City had overleeft haha super leuk! We hebben tot een uurtje of 2 gefeest met Peter, Eline, Valerie en die andere knakker. Was erg gezellig!

Toen gingen we de volgende dag naar Byron Bay. Hier gingen we voor het eerst sinds een lange tijd weer een andere tijdzone in. Hier was het 10 uur verschil met Nederland. Ook in Byron hadden Val, Eline en ik een couchsurfer. We verbleven bij Jordan. Het was een beetje een vaag verhaal. We zouden eerst bij hem slapen, maar dat mocht niet van zijn moeder, toen zouden we bij zijn buurvrouw gaan, maar dat ging ook niet door en uiteindelijk zijn we in het huis van zijn zus gegaan. We hebben eigenlijk niet zoveel gedaan daar in huis. Vooral geslapen, gedoucht en gegeten. We hebben op kerstavond gebbq'ed met onze groep. Je hebt in elk redelijk groot dorpje van die gratis bbq plekken, maar normaal per strand zijn het er een stuk of 15 maar hier was er maar 1 en IEDEREEN had bedacht om te gaan bbq'en op kerstavond dus we waren maar in de rij gaan zitten haha. Uiteindelijk waren Val, Elien en ik het helemaal zat en we wilden bij appartementencomplexen in de buurt gaan vragen of we een bbq konden lenen. We lopen naar het eerste beste appartementencomplex en we zien voor t gebouw van die picknicktafels staan en we dachten allemaal het zelfde. En ja hoooor in de hoek stond een BBQ!! Hij werkte ook nog dus wij heeelemaal enthousiast teruggerend naar de jongens en die ook helemaal blij en trots op de meiden natuurlijk! Het was precies aan de overkant van de straat van de drukke bbq en wij hadden onze prive plek. Het was super gezellig die avond. We gingen rond half 2 weg met een winkelkar en alle spullen en we hadden een maxicosi gevonden naja daar worden dingen meegebouwd uiteraard. Tim ging bovenop alle spullen in de winkelwagen zitten in de maxicosi. We hadden ook een vergiet, die ik voor de zekerheid toch maar even op zn hoofd heb gezet. Dat was nog niet zo'n dom plan want hij is met kar en al keeeiihard omgevallen. We hebben super erg gelachen en hebben al het overige eten en de peper, zout, olie en bestek onderweg verloren dus dat is best jammer maar we hebben een top avond gehad! Daarna wilden we uit, maar dat kon niet meer want je kon niet meer naar binnen na half 2. Toen hebben we nog even met zn allen op straat gezeten en toen heeft iedereen een taxi naar huis gepakt.

De eerste kerstdag hebben we doorgebracht op het strand met de groep. Het was niet echt fantastisch weer, maar we hoorden dat het de heeele eerste kerstdag in Sydney heeft gehoost en dat was bij ons niet het geval dus het viel wel mee! Ik ben smiddags een ijsje gaan halen met Koen en Tim en toen we terug kwamen op het strand zaten alleen Val en Vincent er nog. Toen zijn Val, Tim, Koen, Eline en ik ook maar weggegaan. We hebben toen pizza gekocht als voorgerecht en toen naar het hostel gegaan van Vincent en Emiel. Daar hebben we eigenlijk de hele avond gezeten en Vincent en Tibor hebben lekker het overige vlees gebakken. In de avond hebben we lekker op het strand gezeten allemaal en gewoon chill gekletst en ja was heel leuk. We gingen best op tijd weer naar huis want die avond kon je eigenlijk niet uit gaan.
Tweede kerstdag hebben we lekker uitgeslapen en hebben we rustig aangedaan. Toen zijn we gaan shoppen in de stad want er was heel veel korting in de stad en toen heb ik eindelijk een nieuwe bikini gekocht want me oude bikini was al bijna 2 weken stuk. Toen hebben Val, Elien en ik met zn 3en toch maar een kerstdiner gemaakt. Niet dat we een kerstgevoel hadden maar we hadden toch wel zin in uitgebreid eten haha. Toen hebben we een salade met kip, mango, komkommer, cashew noten en balsamico gegeten. We hadden ook tomaat, feta en olijven gemaakt. Normaal moet dat op een stokkie natuurlijk maar aangezien we backpackers zijn prikken we het maar lekker met onze vork haha. We hadden ook garlicbread gemaakt en wedges met sour cream en chilisaus! Was een goeie maaltijd moet ik zeggen! Savonds met Eline dispicable me 2 gekeken op de bank. De volgende dag hebben we eigenlijk wat rondgehangen in huis en weer even de stad in geweest en rond een uur of half 12 savonds heeft Jordan ons naar de busstop gebracht. Want we hadden onze laatste trip met onze Greyhound bus voor de boeg! Maar liefst 13 uur naar Sydney. Ik had slaappillen gekocht en die heb ik ingenomen en na 20 minuten ging ik knockie. Ik werd wel 3 keer wakker maar dan was ik eeecht aan het vechten om mn ogen open te houden. En ik ging maar weer even plassen en wat eten en drinken en dan zakte ik weer in een diepe slaap weg dus ik heb eigenlijk vrij weinig meegekregen van de rit, GELUKKIG! Ik neem dus sowieso die pillen mee op de terugweg naar huis haha.

In Sydney werden we opgehaald door Michelle een meisje die ook met ons is aangekomen in oktober en zij heeft nu in Darling harbour een eigen appartementje. Het is ongemeubileerd dus ruimte zat. We hebben de eerste nacht in onze slaapzak op de knoertharde vloer gelegen maar de dag erna hebben we een 2persoons luchtbed gekocht. Daar hebben Val, Elien en ik met zn 3en op geslapen. We zijn er op gaan liggen op de lange kant en aan het voeteneind onze backpacks zodat we een verlengd einde van het bed hadden. Het waren verschrikkelijke nachten maar ik had iig een dak boven me hoofd!

Op de 29e was het zover! Ik liet mn tatoeage zetten! Ik was heeeel zenuwachtig toen ik opstond en met moeite wat brood naar binnen gewerkt. Ik dacht ik doe het maar wel voordat ik zometeen neer ga in die tattoo shop haha. Toen moesten we een half uur met de bus, alleen WAAR is die bushalte? De beveiliger in t appartementencomplex had een vage uitleg gegeven waar we niet verder mee kwamen dan het einde van de straat. Op een gegeven moment waren we zo verdwaald dat we maar onze GPS op telefoon hadden aangedaan, was die bushalte toch heeeeelemaal terug! We gingen het sowieso niet meer redden dus ik heb maar even gemaild dat we wat later kwamen bij die shop. Toen we er eindelijk waren zei ze dat we te laat waren en dat ze niet zoveel tijd had enzo heel vaag. Toen kwam ze ook nog aan met het verhaal dat mn tattoo niet kon zoals ik hem wilde omdat de lijnen te dicht bij elkaar zaten. Dus ik stond al bijna op het punt om te zeggen dat ik het dan niet ging doen want ik wilde niet een tattoeage waar ik niet achter stond natuurlijk. En toen kwam ze met een ander ideetje, de lijnen iets verder bij elkaar vandaan, NOU TOP! Dat maakte me niets uit als ik maar een dubbele lijn had haha. Toen ze hem had uitgetekend en me pols er helemaal klaar voor had gemaakt was ik echt zenuwachtig en ik liep maar dom te zeggen dat k maar hoopte dat ze het goed kon zetten omdat ik zo trilde van de zenuwen haha. Toen zei ze ik zal zo wel even een klein streepje zetten dan voel je hoe het voelt. En toen deed het niet eens pijn! het was gewoon alsof iemand met zn nagel in je huid duwde maar helemaal niet hard ofzo! Het deed wel pijn toen ze met die naald over zo'n spier ging en rechtsboven in het hoekje deed het ook wel wat pijn maar verder viel het heeel erg mee!

Op oudjaarsdag hebben we heeel vroeg de wekker gezet. half 6 om precies te zijn. We hadden om kwart voor 7 afgesproken met Tim en Koen in Hyde Park en toen zijn we in de rij gaan staan om om 10 uur de Botanic Gardens in te kunnen om een goeie plek te scoren om het vuurwerk bij het Opera House en the Harbour Bridge te kunnen zien. Ik ben toen met Tim en Eline even de stad in gegaan om voor iedereen koffie en thee te halen. Toen bedachten we dat het wel leuk was als we toch op de nederlandse manier champagne konden poppen dus we hebben champagne gepopt. We hebben die open gemaakt om 10 uur omdat toen de hekken open gingen naar de Botanic Gardens. We mochten geen drank mee nemen (wat we wel deden natuurlijk maar een hele fles champagne gaat niet zo makkelijk) Nou die fles champagne is me zuur komen te staan haha. Ik schrok van die champagne die eruit kwam dus ik deed een stapje opzij maar daar was een afstap van een meter dus ik ben keeeeihard naar beneden gevallen waardoor ik de rest van de dag met een zere knie, zere handen en een zere teen heb rondgelopen. Ik kon eindelijk na 3 uur in de rij naar een EHBO en toen bleek me knie toch wel ernstig te zijn ik kon ondertussen niet meer lopen dus ik kreeg ijs en me knie werd ingepakt en mn handen lagen best wel heel erg open dus het moest schoongemaakt worden met heerlijk prikspul en hetzelfde met me teen en de schaafwonden op me armen en benen. Dus het was een beste val!! Met me knie is het nog steeds niet best. Ben hier naar de dokter geweest en moet met krukken lopen (wat ik niet doe want ik ben ondertussen zo'n pro in strompelen dat ik met krukken langzamer ben haha) Ook moet ik een knie band ommaar dat doe ik niet want dat doet eecht heel veel pijn. Ik hou gewoon lekker de hele dag me voetje hoog en dan gaat het wel.

TERUG NAAR NIEUWJAARSDAG! Ik heb bijna een uur bij de EHBO gezeten en lieve Twan bleef bij me haha. toen zijn we (op slakkentempo) naar de plek gegaan waar iedereen was gaan zitten. Echt een suuuper plek voor het opera house en the harbour bridge! Het weer was echt suuuper heet dus het was heen en weer strompelen van de zon naar schaduw en dan weer zon en blabla. Maar toen werd het toch 9 uur en teon hadden we het 'baby vuurwerk'! Dat was echt al suuuuper mooi! Nou toen dacht ik laat die 3 uur snel voorbij zijn ik wil het ECHTE vuurwerk zien!! Ik had al mn drank bewaard voor het laatste want ik dacht wel al dat ik lang moest gaan staan rond 12en dus dan kon ik beter mn knie maar wat verdoven haha. Rond half 12 ben ik gaan staan samen met Tim, Leon en Val. Opeens was het nog maar 7 seconden voor 12 en ik was aan het aftellen en toen om 12 uur BAMMMM allemaal vuurwerk vanaf de brug en bij het opera house het was zoooo gaaf! Niemand feliciteerde elkaar iedereen was aan het gillen en schreeuwen omdat het zooo vet was! Ik heb gewoon mn camera hoog gehouden en de hele tijd geklikt want ik dacht ik moet dit gewoon op mn eigen netvlies zien te krijgen en het onthouden laat die camera maar lekker zitten. Maar er zitten super mooie foto's bij dus ik ben helemaal gelukkig! Toen hebben we nog allemaal grappige dingen meegemaakt in het park wat ik niet vertel om bepaalde mensen een schaamte gevoel te doen voorkomen maar het heb te maken met dikke dronken mannen aanvallen en ze in het gezicht slaan, bloemperkjes verpesten en verliefd zijn op de geur en gekke praat. Toen lagen we rond 3 uur denk ik in bed helemaal gebroken. Toen hebben we lekker uitgeslapen op 1 januari. Toen hebben we met Val, Eline en Tim in Darling Harbour een nieuwjaarsborrel gehouden en in de avond uiteten geweest met zn allen in Chinatown. Nadat we het restaurant met de minst vreemde dingen op het menu hebben uitgekozen hebben we een grote bak met noodles, champignon, kool, bamboo en chickenwings uitgekozen. Om te beginnen waren die chickenwings gewoon bot met een velletje en na een tijdje kwamen we erachter dat er HARENNN op zaten OMYGOD nou als je me een beetje kent dan weet je dat ik weiger om ook maar iets op te eten. Dus toen hebben we gezegd dat we er niet voor gingen betalen. Toen is dat van de bon afgehaald. maar die chinees kwam zeggen kijk het is van de bon af. WAS DIE BON IN HET CHINEES. um nou sorry lieve schat maar dit begrijp ik niet. En toen keek ze me echt zo aan van waarom snap jedit niet? dus met een hoop moeite heeft ze het vertaald en blabla.

2 januari heb ik eerst met Val mn kerstpakketje opgehaald bij mijn postvakje. Was er super blij mee! Allemaal lieve kaartjes en foto's, tijdschrift, ondergoed, gelukskoekje, leuk kattenboekje, mn LIEVELINGSDEO <3 en nog veel meer! Daarna zijn we naar Manly gegaan. Dat is een suburb van Sydney en hier verbleven we ook als allereerste toen we hier aankwamen in Australie. We zijn even naar het eerste hostel geweest even hoi gezegd en toen weer terug naar huis. In de avond zijn Val, Elien en ik met een fles wijn in de haven gaan zitten gewoon lekker kletsen. En daarna hebben Val en ik een film gekeken en halverwege kwam Tim ook nog meekijken want die kwam de club niet meer in. Toen hebben we de hele nacht niet geslapen en toen werden we om 04.15 opgehaald door de taxi om naar het vliegveld te gaan omdat we naar Adelaide gingen vliegen! Naar mn oom en tante Rob en Lyn! Super leuk om hun weer te gaan zien na die lange tijd. Val en ik waren zo kapot dat we allebei het stijgen niet hebben mee gekregen en pas een minuut voordat we de grond raakten weer wakker werden haha.
Super fijn om Rob weer te zien! Lyn was thuisgebleven omdat het misschein niet zou passen, nouuuu dat was een goed plan want de achterbak zat al vol met 1 tas hhaha. Toen we thuis kwamen stond lyn al met dr handjes boven het hek te zwaaien! ook met lyn lekker geknuffeld. We hebben eerst even geslapen en toen om 2 uur naar de dokter voor mn knie, maar dat verhaal weten jullie al. Daarna zijn we naar het strand geweest en savonds uiteten! Gister hebben we eigenlijk niks gedaan, ik had redelijk beroerd geslapen dus ik was rond een uurtje of 1 even op bed gaan liggen en ik werd pas om 4 uur weer wakker. Savonds zijn we uiteten geweest met Rob, Lyn en vrienden van hen was ook heel gezellig! En vandaag zijn we sochtends even naar een ander strand gereden en toen daarna zijn Val en ik naar de stad geweest want ik heb heelmaal geen warme kleren mee en die heb ik wel nodig voor nieuw zeeland haha. Dus ik heb vandaag een nieuwe broek, een dun vest en een dik vest gekocht. Daar kom ik die maand wel mee door denk ik!

Het is nu 10 voor 12 savonds en ik ben reeedelijk moe dus ik ga lekker slapen!

Ik spreek jullie snel weer, dikke kus xxxxx

  • 05 Januari 2014 - 14:46

    Mama:

    Heerlijk verhaal weer. We hebbenl een paar keer kunnen skypen de laatste dagen dus kende de verhalen wel al, maar het blijft leuk. Even voorzichtig aan met je knie hoor, het klinkt wel allemaal stoer, maar als je er in Nieuw Zeeland niet te veel last van wilt hebben moet je nu misschien toch maar even volhouden met die band en krukken, hoe vervelend ook. Okee, na deze moederlijke bezorgdheid weer, wens ik je heerlijke nachten in een echt bed bij Rob en Lyn. Xxx

  • 05 Januari 2014 - 16:48

    Papa:

    Weer van genoten!!! Vooral NYE was memorabel.... in meerdere opzichten.... ;-)

  • 05 Januari 2014 - 19:54

    Sylvia Van Herk:

    Weer heel veel meegemaakt zeg! Dank je wel weer voor je mooie verslag. Jammer dat je zo'n last hebt van je knie. Doe rustig aan, laat je maar een beetje verwennen door Rob en Lyn (doe ze groeten, wil je) Ik snap best dat het niet altijd allemaal even leuk is zo ver van huis, zeker niet als je je niet goed voelt. Probeer je doel voor ogen te houden. Nieuw Zeeland is toch ook een droom die uitkomt. Ik kijk nu al uit naar je volgende verslag hoor. Heel veel liefs Sylvia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rebecca

Vanaf dat ik klein ben is mijn droom al om een jaar door Australie te trekken. En op 22 oktober begin ik die droom waar te maken.

Actief sinds 04 Okt. 2013
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 9833

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2013 - 23 Oktober 2014

Backpacken in Australia

Landen bezocht: