Mooie dingen! - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Rebecca Freeling - WaarBenJij.nu Mooie dingen! - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Rebecca Freeling - WaarBenJij.nu

Mooie dingen!

Door: Rebecca

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

01 December 2013 | Australië, Agnes Water

Hi everyone!

Op 21 november vertrokken we naar Magnetic Island, oftewel Maggie. We waren 's ochtends om 10 uur uitgecheckt en hebben nog wat rond gehangen bij ons hostel in Townsville. We wilden rond een uurtje of half 12 de Ferry naar Maggie hebben. We gingen om 11 uur op pad met onze veel te zware backpacks en een coolbag tussen ons in naar de Ferry. Wat hebben wij een hoop geklaagd zeg, jeetje. Die tas was zwaar en deed pijn, what de F zit er toch in die tas, Australie is een takke land want het is altijd veel en veel te heet. Maar toch eindelijk na 20 minuten struggelen kwamen we helemaal kapot aan bij de Ferry. We konden vrij snel de Ferry op, waar we meteen naar het afgesloten bovendek gingen met airco. We zouden het uitzicht wel op de terugweg zien dachten we. Toen we aankwamen hebben we de bus gepakt naar het hostel. Ik ben toch wel erg trots op ons dat we het elke keer maar weer weten te vinden. Toen we waren ingecheckt hebben we onze kamer bekeken: een soort van redelijk schattig huisje waarvan de voor en achterkant niet gesloten waren maar waren afgedekt met een soort gaas om te dieren tegen te komen. Was het niet dat er overal enorme gaten zaten... Daar bovenop kwam dat we alweeer in het regenwoud sliepen, iets wat we hadden gezworen niet meer te doen. Zo makkelijk als we zijn, hebben we dat dus wel gedaan. Goed he!

We zijn toen even iets te eten gaan halen bij het kleine stadje en daarna gingen we naar The Wildlife Park. Het was praktisch onze achtertuin, dus het feit dat je koala's en een krokodil in je achtertuin hebt is wel weer heel cool. Op onze kant van het eiland was er heel erg veel last van enorme vliegen van zo'n 2 cm die continu op je gaan zitten en je bijten. Ze bijten zo erg dat je soms ervan gaat bloeden. Je had mn benen moeten zien joh na die 2 dagen, net een dalmatiër. Dus terwijl onze guide Kelly een poging deed om allerlei leuke dingen te vertellen over de krokodil hoorde je van alle kanten in elke taal scheldwoorden voorbij komen en vooral "fucking flies, aaarrrghhh" en dan renden er weer mensen weg slaand op hun lichaam. Erg grappig om te zien maar best vermoeiend dat 2 dagen volhouden. Na de krokodil gingen we doorlopen naar een pleintje waar we op de foto konden met de krokodil. We moesten allemaal gokken hoe zwaar de krokodil was. Ik zei geloof ik 16 kilo, want hij was wel iets lichter dan m'n backpack. Uiteindelijk was dat ding 7,5 kilo. Ook best zwaar maar bijna iedereen zat er zo'n 10 kilo boven haha.
We konden ook op de foto met een Black Red Tail Cockatoo. Dit enorm schattige ding klom dan zo op je arm en dan mocht je hem een zonnebloempitje geven en die ging ie heel voorzichtig uit je mond halen alsof je een kusje kreeg, AAW! Daarna gingen we op de foto met Noah, een suuuper schattige koala. Helaas sliep ie op het moment toen we foto's gingen maken met hem, dus sliep ie praktisch verder in iedereen z'n armen. Bij mij op de foto kijkt ie alsof ie heel heel HEEL graag terug naar bed wil haha. Deze koala was trouwens in vergelijking met die koala 3 jaar geleden in The Australian Zoo echt super zacht! Dus ze zijn wel lief en fluffy fjoew, toch m'n droom over koala's niet kapot. Daarna liepen we door naar de Lizards die we allemaal vast mochten houden. Op een gegeven moment werd er een Dragon Lizard op m'n kop gezet en toen deed Kelly die enorme vellen huid omhoog die hij opzet als hij zich bedreigd voelt. Die hele groep een foto maken van m'n hoofd, fijn fijn fijn.
Toen door naar de slangen, geknuffeld met een slang. Echt geknuffeld want hij ging helemaal om me heen naar me rug toe, echt vet! Toen hebben we ook nog een wombat gezien, maar die wou niet zo graag haha. Echt een lelijk, dik, bangig beestje. Dus die ging na een halve minuut terug naar zn holletje. We kregen ook nog een tarantula te zien, maar ik heb maar een minimiliseconde in die bak gekeken, wat een smerige beesten blijven dat toch. Op het eind kregen we allemaal een hand vol met brood vermengt met honing en melk in onze handen geduwt en toen werden we echt aaangevallen door een stuk of 250 lori's. Dat zijn die kleine papegaaien zeg maar. Heel schattig wel maar echt ze stoven van alle kanten op je en hingn aan je kleren, gingen op je camera zitten, op je hoofd en gingen gewoon zitten vechten om eten terwijl ze op je arm zaten. Iedereen zn armen zaten onder met schrammen van die nageltjes. Maar ik had natuurlijk weer zo'n beest op me kop die niet kon blijven zitten waardoor ik een dag of 3 met een kras op me voorhoofd heb gelopen. Maar cool was het zeker!

De tweede dag hebben we heel lui in bed gelegen tot een uur of 12 denk ik. Toen hebben we lekker geluncht in het stadje en zijn we daar nog 1,5 uur blijven hangen omdat het zo lekker aangenaam daar binnen was. Toen hebben we even bij de bar gezeten en s'avonds pizza en garlic bread gegeten met een groep nederlanders die we al een tijdje tegenkomen op plekken. En daarna natuuurlijk naar de FULL MOON PARTY! We waren er heeelemaal klaar voor en om 8 uur stonden we bij de bus om de bus van 8.10pm te pakken. maar die was er om half 9 nog niet. WIj een taxi bellen want we waren toch met een groep van 5 (Valerie, Koen, Tim, Leon en ik) dus dat was niet zo duur. En het duurde en het duurde, toen zeiden we nou als ie er om 9.10 niet is pakken we gewoon de volgende bus hoor ipv de taxi. Nou oke dan nemen we die bus. Om half 10 is er nog niets voorbij gekomen. We hebben steeds een poging gedaan tot liften, er zijn 4 mensen gestopt maar ze gingen allemaal de andere kant op dus dat werd 'm ook niet. EINDELIJK om 5 voor 10 kwam er een bus aan hoor, wij in die bus gepropt, want vol was vol zei ze. Nou dan zorg ik toch wel even dat we erin zitten hoor. Nou om kwart voor 11 waren we eindelijk op de full moon party. Daar kwamen we Eline, Twan, Tibor en nog een paar bekenden voor ons tegen. Heel leuk feestje, maar niet echt 'de' full moon party die je je voorstelt eigenlijk. Maar ik heb me wel echt super goed vermaakt! We lagen lekker om een uurtje of 5 in bed en waren er om 9 uur weer uit omdat we moesten uitchecken. Om half 12 de bus gepakt naar de Ferry, kwamen we er nog achter dat we onze lekkere douche handdoeken waren vergeten want die hingen nog te drogen in de zon, BALEN! Eenmaal op de ferry zijn we wel boven gaan zitten buiten om foto's te kunnen maken van het uitzicht. Op het vaste land hadden we nog bijna 2 uur tot we de Greyhound bus moesten pakken. We hebben onze tassen in een kluisgepropt en zijn nog even Townsville ingegaan om de tijd te doden. Uiteindelijk waren we een klein beetje te laat vertrokken en was ik 'm helemaal aan t spacen toen ik de bus zag rijden terwijl wij nog ruim 10 minuten moesten lopen. Gelukkig gewoon gehaald en na 5 uurtjes zaten we in de haven van Airlie Beach. Daar werden we opgehaald door een busje van het hostel wat we hadden geboekt. Een beetje een miscommunicatie, want ik dacht dat we $18,5 per nacht betaalden maar dat bleek $28 te zijn. We hadden wel een eigen badkamer en we hebben echt goed geslapen in het bed dus het was het wel waard. Tibor en Twan kwamen we weer tegen in Airlie Beach en die zijn met hun campervan ook bij ons hostel Nomads gaan staan. Dus dat was wel heel gezellig! Ook Koen, Tim en Leon waren in Airlie Beach en toen kwamen we op straat ook nog Vincent en Emiel tegen. Allemaal mensen die we onderweg hebben ontmoet. We hebben besloten om met z'n allen te gaan BBQ'en. Rond een uurtje of 8 in de avond kwam Eline ook aan in Airlie, en toen was de groep compleet. We hebben bijna elke avond met zn allen gegeten, dus dat was wel heel gezellig! Ik heb op de BBQ trouwens voor het eerst kangoeroe gegeten! Het is best lekker eigenlijk. Het is gewoon biefstuk die wat zoeter smaakt! We kwamen op een avond ook Sigrid weer tegen op straat, dus we hebben de volgende dag met z'n 3en geluncht en de dag erna ging ze de boot op naar The Whitsundays dus toen is ze weggegaan.
Val en ik hebben eigenlijk niet zoveel gedaan in Airlie behalve boodschappen, shoppen, aan the lagoon liggen en ook wel redelijk wat binnen gezeten want het heeft aardig wat geregend die dagen.

Donderdag was het eindelijk zover, we gaan naar de Whitsundays!! Samen met Val, Eline, Vincent en Emiel gingen we rond een uurtje of 2 richting de boot. We mochten allemaal een pak Goon (4 liter wijn) meenemen. We moesten onze naam op de zak schrijven want het zou allemaal in een grote bak met ijs gegooid worden. Ik heb ook nog voor een godsgruwelijk bedrag pilletjes tegen zeeziekte gekocht, want die zou ik wel nodig hebben. Op de boot kregen we eerst een uitleg over wat er zou gebeuren als er een keer nood was. Ik was uiteraard het voorbeeld persoon voor the lifejacket. Het ging niet erg soepel maar het is me gelukt uiteindelijk. Een lifejacket aantrekken terwijl je een zonnebril op hebt en een appel eet is niet een erg werkzame combinatie. We hebben vooral lekker gezeten in het zonnetje en de groep een beetje leren kennen. Het avondeten was echt heel lekker. We aten witvis uit de oven met groente in zo'n pakketje. Samen met aardappelpuree, salade en stokbrood. Echt heel heel lekker gegeten! 's Avonds gingen mensen drankspelletjes doen enzo, waar ik niet aan mee heb gedaan omdat ik dacht ik ben vannacht waarschijnlijk al zien van die hobbelende boot. Rond een uurtje of 9 kregen we bezoek van 2 dolfijnen bij de boot echt super leuk! Ik was helemaal enthousiast, EINDELIJK DOLFIJNEN WOEJJJ! Om 12 uur gingen de lichten uit en gingen we naar de sterren kijken, wow. Wow. Wow. Geen woorden voor. Het was zooo ongelofelijk mooi! Ik heb ook nog een vallende ster gezien die m'n camera heeft opgepikt toen ik een foto maakte met een of andere instelling dus dat is heel vet! Toen zijn we gaan slapen, soort van. Wat een drama zeg. Ik lag samen met Val in een tweepersoonsbed, maar het was koud en er waren van die vage rode lampen voor als mensen uit de bovenste bedden eruit moesten. Toen werd ik rond 5 uur wakker van een gozer die met matras en al naast ons bed plofte en daar verder sliep. Toen heb ik niet echt meer heel diep geslapen. Om half 7 kwam Josh, iemand van de crew, heel enthousiast onze kamer binnen:
In the jungle, the mighty jungle, the lion sleeps tonight.
In the jungle, the crying jungle, the lion sleeps tonight.
Wee-ooh wim-o-weh.
Wim-o-weh o-wim-o-weh o-wim-o-weh o-wim-o-weh
o-wim-o-weh o-wim-o-weh o-wim-weh.
Wim-o-weh o-wim-o-weh o-wim-o-weh o-wim-o-weh
o-wim-o-weh o-wim-o-weh o-wim-weh.
Near the village, the peaceful village, the lion sleeps tonight.
Near the village, the crying village, the lion sleeps tonight.

Herhaal dit 3 keer in je hoofd, heel hard, met een overslaande stem. Niet heel chill wakker worden. Maar wel wakker! En dat was de bedoeling. Toen heb ik lekker een bakje vers fruit gegeten en 2 boterhammen met jam. Mijn 3e kopje thee in Australie was ook meteen een feit dus een goed begin van de dag.
Allereerst gingen we naar een eiland toe waar we eerst 10 minuten berg opwaards moesten lopen naar een look out point. Dit was zo enorm mooi ik was echt in shock, mn mond viel er van open echt waar! Het heet Whitehaven Beach. Google het maar, het ziet er ECHT zo uit! Daarna gingen we weer naar beneden lopen. We kwamen nog onderweg een lizard tegen ter grootte van een kleine krokodil, die stak zomaar de weg even over. En een paar meter verder zat er precies zo een in de boom, heel vet! Toen kwamen we aan op het strand. Zo perfect met de blauwe zee, het witte zand, de blauwe lucht, de bergen op de achtergrond. Intens geluksmomentje had ik wel hoor! Natuurlijk 100den foto's geschoten en gezwommen met ons sting-suit aan tegen de kwallen. We hebben in het water nog een paar roggen en een lemon shark gezien, heel cool allemaal! Toen hebben we nog even liggen zonnen en na een paar groepsfoto's was het tijd om terug te gaan naar waar we waren begonnen. Eenmaal terug op de boot gingen we heerlijk lunchen. Broodjes en wraps die je kon vullen met vlees of tonijn en allemaal groenten echt jummy! Toen gingen we verder varen en we waren allemaal erg moe dus een paar gingen even op bed liggen waaronder Val en ik. Maar ik werd zooo misselijk jeetje! Toen heb ik maar me volgende 2 pilletjes ingenomen en toen ging het al wat beter gelukkig! Daarna zijn we gaan snorkelen bij een eiland waar het duurste resort van de wereld staat. Heel helder en mooie vissen gezien, helaas niet een schildpad of een haai maar wel heel mooi allemaal! Toen weer terug in de boot ging ik samen met een meisje van de boot steeds van de glijbaan af die helemaal vanaf boven naar beneden ging, super grappig want hij ging heel snel en je werd echt afgevuurd met je kont naar beneden en je benen in de lucht. Daarna kregen we cake, koekjes en doritos met dipsaus. Heeel lekker na 2 uur snorkelen en gek doen!
In de avond heb ik de lekkerste Spaghetti Bolognaise gegeten. Hoe die vrouw het steeds voor elkaar kreeg weet ik echt niet, maar alles wat ze maakte was lekker! In de avond heb ik niet zoveel gedaan. We hadden dit keer bezoek van 2 hele grote tuna fishes en er kwam op een gegeven moment ook een haai bij van 1,5 meter voor een paar minuutjes. Dus dat was wel een leuke verrassing. We lagen denk ik om kwart voor 12 in bed, want het regende en je kon ook geen sterren zien. Die nacht heb ik een stuk beter geslapen. We werden weer op half 7 gewekt, dit keer wat aardiger door Ileen, de kok. Weer ontbeten, gelijk de sting-suits aan en gaan snorkelen bij een plek waar de kans groot was om Elvis, the friendly fish van zo'n 2 meter te spotten en ook schildpadden waren er veel. Ik dacht dat ik Elvis als eerste zag, maar het was Elvis kleine broertje denk, deze was bijna een meter en ging aan m'n teen sabbelen. Ik vond het best eng die enorme dingen haha. Het was wel heel mooi daar maar ook wel redelijk leeg qua koraal. Wel heel veel vissen. Op een gegeven moment was ik er wel een beetje klaar mee dus ik stak mijn hand op om opgehaald te worden door een bootje. En toen we erin zaten zei die jongen kijk een schildpad daar! Dus wij zeiden JA VAAR ERHEEN DAN! Toen zijn Val en ik het water weer ingesprongen en hebben we denk ik ruim een kwartier mee gezwommen met die schildpad. Het was zo mooi en hij zwom zo rustig en hij was zo groot en ik was zo gelukkig!
Eenmaal terug op de boot kregen we hotdogs met geraspte kaas, ui en sla enzo heeeel erg lekker. En toen was het alweer tijd om de spullen te pakken en terug richting Airlie Beach te gaan. Het was zo'n vette ervaring, tot nu toe zeker een van de mooiste dingen die we hebben gezien!

Terug in Airlie hadden Val en ik geen hostel, maar Eline wel. Dus daar hebben we onze spullen gedropt en hebben we ons ondergoed, handdoeken en wat shirtjes gewassen want dat was wel weer hard nodig. We hebben heel gierig en op backpackersmanier een eetvoucher van mensen geregeld zodat we voor $6,50 heel lekker konden eten + 1 drankje. Toen hebben we even alles ingepakt en zijn we naar een afterparty gegaan van de boot, was wel gezellig maar niet heel druk. Het was 'the End of Movember' avond, dus allemaal mensen met snorren haha, erg grappig! Om half 12 zouden we opgehaald worden door de taxi, omdat we om 12 uur de Greyhound moesten nemen naar onze volgende bestemming. Alleen kwam die taxi niet, dus hebben we uiteindelijk heel erg een taxi van iemand anders gestolen, sorry sorry! Maar anders hadden we onze bus gemist. Eenmaal aangekomen bij de bus hadden we een enorm chagrijnige buschauffeur die niet blij was met dat we net op tijd aan kwamen, maar jammer dan. En toen vertrokken we: Lekker 10 uur in een bus zitten. Ik heb best snel even wat geslapen, toen ben ik een tijdje op me telefoon geweest en toen viel ik om 3 uur weer in slaap en toen ik wakker werd dacht ik dat het zo'n beetje 7 uur zou zijn. Was het half 5. Ik was zo chagrijnig wow, en ik had hoofdpijn van slaap tekort en ik zag alleen maar dooie grasvlaktes met af een toe een boom en bij elke boom werd ik chagrijniger. We hadden rond een uurtje of 6 een stop in Rockhampton. Val en ik stapten even de bus uit om onze benen te strekken en wie staat er buiten? SIGRID! Alweer, haha. Terwijl ik haar gister aan de telefoon had en toen zat ze in de bus naar 1770 dus ik begreep er niks van. Maar ze had dus een overnachting gehad in Rockhampton en die ochtend ging ze weer door naar 1770. Weer in de bus ben ik om 6 uur omgedraaid in me stoel, in kleermakerszit gaan zitten met me hoofd tegen de rugleuning aan en zo heb ik wel even lekker geslapen. Tot ik wakker werd met gevoelloze benen, maar toen hoefde ik nog maar 2 uurtjes dus ik was allang blij. Nu zitten we in een hostel Beachside Backpackers 1770 samen met Valerie, Sigrid, Vincent en Emiel. Ook zitten hier 3 meiden die we echt werkelijk in elke stad tegen komen. Ook zitten al onze roomies van onze 2 hostels in Townsville hier dus grote groep mensen die elkaar kent haha. Straks gaan we rijst met kip in curry maken en vanavond vroeg naar bed ik heb het helemaal gehad!

Als jullie nog vragen hebben over iets vraag het gerust, ik geef jullie graag m'n backpackerstips haha. Nee die heb ik nog niet heel erg, maar laat vooral een berichtje achter! En voor foto's kun je kijken op mijn facebook!

Dikke kus vanuit 1770!
XXXX

  • 01 December 2013 - 09:40

    Mama:

    Lieve lieve schat,

    Ik geniet op afstand enorm met je mee. Je maakt zulke mooie dingen mee, die vergeet je je hele leven niet meer. En ik ben echt maar een béétje jaloers haha. Gelukkig hebben we veel contact maar ik mis je toch hoor. Het helpt dat je het geweldig hebt en dat we via jouw verhalen je reis ook meemaken. Dus blijf schrijven, er zijn hier veel mensen die wachten op je belevenissen. Ik hou van je, Xxx

  • 01 December 2013 - 10:44

    Sylvia:

    Lieve Rebecca wat schrijf je toch heerlijk. Ik ga gewoon mee op reis op deze manier. Wat heb je al veel mee gemaakt zeg, fantastisch! Ik heb bewondering voor jullie manier van reizen en organiseren en de manier waarmee jullie omgaan met dingen die anders lopen dan je had bedacht. Bijvoorbeeld als de taxi weer eens niet komt pff. Gelukkig ben je creatief en maak je van onmogelijkheden mogelijkheden en die creatieve brein komt je mooi van pas. Goed hoor, ik ben super trots op je. Doet ze FF!!! Dikke kus voor jou.

  • 01 December 2013 - 12:59

    Carla Bosman:

    Lieve Rebecca, dank je wel voor je prachtige reisverslag. Ik beleef het helemaal mee, wat een belevenis. Ik ben denk ik 50 jaar te vroeg geboren. In mijn tijd was een jaartje Engeland al een heel avontuur! Liefs, tante Carla.

  • 01 December 2013 - 14:57

    Elientje:

    Hahaha rebec, hilarisch om jou verhaal tellezen. Ik was bij sommige dingen natuurlijk gewoon bij maar om dan jou reactie te lezen :p hoor je het gewoon zeggen! Enjoy Agnes and stay away from the bush bush. X uit airlieee

  • 01 December 2013 - 17:37

    Vivianne:

    Dag lieve schat, wat een geweldige verhalen heb je toch! Ik geniet er helemaal van hoe je alles opschrijft! Tis gewoon een soort boek die me aan t lezen houd haha! We missen je hier onwijs, en gister ook!! Maar wat maak jij vette dingen mee!! En wat een mooie en leuke foto's komen er voorbij op Facebook! Geniet van alles daar, ik denk aan je! Dikke kus XXX

  • 03 December 2013 - 20:02

    Carla:

    Ha Rebecca,

    ik geniet wel erg van jou verhalen over dat fantastische land zoals je beschrijft!Een groot avontuur
    regenwoud, spinnen, dorre zandvlaktes, zee met inhoud enzo klinkt goed

    gr moeder Rens

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rebecca

Vanaf dat ik klein ben is mijn droom al om een jaar door Australie te trekken. En op 22 oktober begin ik die droom waar te maken.

Actief sinds 04 Okt. 2013
Verslag gelezen: 359
Totaal aantal bezoekers 9845

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2013 - 23 Oktober 2014

Backpacken in Australia

Landen bezocht: