Mission Beach & Townsville - Reisverslag uit Townsville, Australië van Rebecca Freeling - WaarBenJij.nu Mission Beach & Townsville - Reisverslag uit Townsville, Australië van Rebecca Freeling - WaarBenJij.nu

Mission Beach & Townsville

Door: Rebecca

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

18 November 2013 | Australië, Townsville

Lieve lieve mensen!

Allereerst wil ik even zeggen dat ik het heel leuk vind dat iedereen zo reageerd op mn blog en op mn verhalen! Heel erg bedankt, ik lees ze met heel veel plezier :)

Na onze slechte nachten in het Woodduck hostel in Cairns zijn we met heel veel plezier vertrokken. Om 1 uur smiddags hebben we 15 verschrikkelijke minuten met onze backpack op de rug naar de bushalte gelopen. Eenmaal daar aangekomen hadden we gewoon een bus met wifi en usb oplaadpunt aanboord! Zijn die bijna $500 voor de Greyhound bussen toch nog ergens goed voor! Val en ik helemaal enthousiast en vol goede moed gingen we op weg naar het luidt hele mooie Mission Beach. Het was ruim 2 uur rijden en eenmaal aangekomen stond daar een meisje met het bord SCOTTY'S voor onze neus: We werden opgepikt en naar het hostel gebracht, heeel chill!
Eenmaal aangekomen bij het hostel werden we opgewacht door een hond en een kat. Dat is wel grappig, dan heb je een soort huisdier bij je tijdelijke woonplaats. Eenmaal onze kamer binnen hebben we meteen onze 2 roommates ontmoet; Dan uit Denemarken en Justin uit Canada. Ze vroegen gelijk of we mee uiteten wilden vanavond, maar we wilden liever even lekker zelf koken. We werden ook uitgenodigd om 's avonds een drankje te doen met ze dus dat hebben we gedaan.

Hier wordt een hoop 'Goon' gedronken. (zeg: Khhhoen) Dat is eigenlijk gewoon wijn, maar dan hoofdpijnwijn. Het is gewoon verschrikkelijk eigenlijk. Maargoed ik heb nog een tijdje blijven zitten met Dan, Justin en Twan en Tibor (we hebben de laatste 2 jongens al in ons eerste hostel in Cairns ontmoet) en nog een gozer. Justin had rond een uurtje of 2 's nachts al 3 liter(!!!) Goon op, omg ik werd gewoon kotsmisselijk als ik naar hem keek. Ik werd na een tijdje zijn tolk, want bepaalde woorden kon hij niet meer uitspreken haha. Op een gegeven moment ging hij de nederlandse wiet, prostituees met mij, Beccahhhhhh, vergelijken dus toen werd het tijd voor bed.
De 2e dag hebben Val en ik de hele dag op het strand gelegen. Echt suuuper mooi, maar is niemand. Er zijn een keer 3 mensen voorbij gekomen op een Quad en we hebben een foto gemaakt van 2 jongens die verderop lagen en er kwamen nog 2 jongens langs gelopen ergens op de dag. Dus we hadden een eigen prive strandje. Het was wel heel lekker, want ik heb lekker ongegeneerd kunnen slapen en me overal in kunnen smeren. Ook konden we gewoon een muziekje in onze oren doen en dan staand in de zee een beetje dansen, ER WAS TOCH NIEMAND! Dus dat was wel ideaal haha. Wel enoorm verbrand trouwens. Nu al 5 dagen later heb ik pas de eerste dag geen pijn meer aan de huid op me buik. Moet je nagaan!

DONDERDAG: Hebben we geraft! Val, Twan, Tibor, Adam (jongen uit het hostel) en ik gingen ervoor! We zouden om 8 uur opgehaald worden, dus we hadden de wekker om 7 uur gezet. En toen kwam om kwart over 8 opeens Tibor onze kamer in: 'Hey gaan jullie nog mee raften of niet?” We hebben echt binnen 3 minuten omgekleed en tas ingepakt. We hadden onze tanden borstels snel meegenomen om dat straks te kunnen doen. Maar we hebben het allemaal gehaald, ondanks de geirriteerde mensen in onze bus. We're so sorry guys! Hmhm.. Zo was de reactie haha.

We zaten in een boot met Jack, een 22 jarige leerling en met Sean, een 36 jarige man. Het was zooo vet! Twan is er een keer uitgevallen en die ging echt heel ver met de stroming en alle boten probeerden hem te redden maar het lukte niet, gelukkig heeft ie het wel overleeft met enkel alleen een schrammetje op zn been. En niet lang daarna gingen we van een waterval af en verdween Val uit m'n gezichtsbeeld zo wop onder de boot. Jack greep haar echt meteen bij dr lifejacket. Ik probeerde dr aan de andere kant erop te trekken maar dr hoofd zat onder die boot. Nou ik schrok me kapot, dus moet je nagaan hoe het voor Val was! Verder is gelukkig iedereen in de boot blijven zitten. We hadden na 2 uur raften een BBQ-lunch. En toen stonden we in het water te kijken en toen kwam er een schildpad aan! EINDELIJK hebben we er een gezien. Hij kwam heel nieuwsgierig kijken of we wat te eten voor hem hadden, maar ze hadden duidelijk gezegd dat we de vissen e.d. niet mochten voeren. En nog geen 10 minuten later kwam er een enorme aal van wel 1,5 meter onder een boot vandaan en toen dacht ik nog: O shit, ik heb gewoon met zulke enge beesten in het water gelegen. Maar ik moest er maar niet te veel bij stilstaan aangezien we nog 2 uur moesten raften haha.
Het was echt een vette dag! Ik heb ook een keer gehuild van het lachen om Val. We mochten een stukje zwemmen dus we lagen in het water en toen zei ze: Jaa, ik ga een achteruit salto maken in het water! Nou oke doe dat! Dus ze ging echt in de volle overtuiging zo HOP naar achter, maar door dr life jacket gebeurde er helemaal niets en lag ze daar heel hoopvol bovenOP het water. Het was zooo grappig om te zien ik ging heelemaal stuk ik kon niet eens meer zwemmen terwijl ik naar de boot moest zwemmen omdat ik alweer in een versnelling terecht was gekomen. In de boot moest ik nog steeds lachen, maar al snel kwam er weer een enge rapid (waterval/afdaling) aan dus toen was het lachen snel vergaan. Ook hebben Val en ik samen van een 8m hoge rots afgesprongen. Ik stond wel eventjes te trillen op m'n waterschoentjes maar het was zo cool!

Vrijdag was onze uitcheckdag, maar we hadden pas de Greyhound bus om 9 uur 's avonds. Dus we hebben eigenlijk de hele dag gechillt. Ik heb nog even boodschappen gedaan met de auto van Tibor en Twan en we hebben 's middags met zn vieren Shawshank Redemption gekeken in de tv room terwijl de airco heerlijk op 17 graden stond. Het was toch zo warm die dag! 's Avonds hebben we met een groepje van 6 pizza gegeten bij een tentje verderop in de straat. En toen was het alweer tijd om naar de Greyhound bus te gaan. We hadden er helemaal zin in en we wilden zelfs een film kijken op die wifi in de bus, aangezien het goeie wifi was. HADDEN WE EEN OUDE BUS. Beetje jammer, maar toen hebben we lekker gekletst en ook nog 2 uurtjes geslapen. De reis duurde 4 uur en 20 minuten ongeveer. Toen we aankwamen in Townsville had ik afgesproken dat ik naar het hostel zou bellen en dan zou ze ons op komen halen. Dus ik bellen, verteld die vrouw aan de telefoon mij even heel grappig dat ze ons niet op komt halen. Stonden we daar om 1 uur 's nachts. Toen hebben we maar een taxi gebeld. Eenmaal daar kregen we onze sleutel na een hoop gedoe en toen liepen we onze kamer in: GEEN ROOMMATES. Jeeeej, daar hadden we wel behoefte aan!. Toen hebben we nog even een kwartiertje gekletst met een paar straalbezopen Australische gasten en toen tanden gepoetst en naar bed. We dachten we kunnen wel in ons ondergoed slapen want we zijn maar met zn tweeën en het is zo warm steeds. Maar na een half uur ging de voordeur open en toen kwamen er een jongen en een meisje binnen, haha oeps. Achja ze waren heel aardig en we hebben geen last meer gehad van ze verder! Hele leuke mensen.

De eerste dag in Townsville zijn we naar de stad gelopen, ruim 20 minuten aangezien we echt ver bij de stad vandaan zaten. Toen hebben we even een broodje gegeten bij Subway en daarna naar het Grootste Great Barrier Reef Aquarium van de wereld gegaan. Een pittige $26 voor betaald, maar het zou het allemaal waard zijn dachten we! Nou we waren net kleine kinderen, rennend van raam naar raam. 'Oh kijk, schildpadden!! Neee, kijk babyschildpadjes! OMG een krokodil, kom kijken! Aaw lichtgevende visjes en huhhhh deze zeepaardjes liggen te slapen wat lief! WOW EEN HAMERHAAI! Hey Nemo en Dory, eindelijk!'
Daarna gingen we naar de McDonalds voor de wifi, omdat we nog niets aan het thuisfront hadden kunnen laten weten. Wij een cola, sprite, cheeseburger, mcnuggets en een mcflurry oreo (in totaal hoor, niet per persoon) gekocht. We hadden ons lekker genesteld op een bank daar en toen.. deed dat takke internet het niet. Helemaal $8 voor niks uitgegeven. Daar kan ik verdorie 2 avonden van eten. Maarja op de terugweg hebben we op een openbare plek een goeie wifi plek gevonden waar we goed konden skypen!

Gister (zondag) gingen we heel vroeg in de ochtend skypen met thuis. Daarna gingen we naar de markt die daar was. Dus daar hebben we even rondgelopen en toen gingen we daarna even lunchen bij een tentje daar. Naast ons zat een stel die ons aan het afluisteren was merkten wij want we hadden het over school en over studies enzo en ze zeiden toen de woorden: students, euro, amsterdam, Germany. Dus wij zeiden ja die mensen hier moeten echt leren dat er een verschil is tussen nederland en duitsland! Helemaal geklaagd over ze enzo. En toen later na het eten zaten we nog even lekker te kletsen op het terras. En toen op een gegeven moment was Val het helemaal zat dus die schreeuwde bijna over het terras: “$@)&@%# IK HEB ZO'N JEUK AAN ME KONT!!” (Als je verbrand in de zon en het gaat bijna vervellen gaat het jeuken, dus vandaar de jeuk) zegt die vrouw die naast ons zit: “Hey dat kan ik verstaan hoor!!” oooohmygod dat was zo ongemakkelijk, ze was dus nederlands en woont al 6 jaar in Australie. Ze had dus alles gehoord haha. Maarja we hebben een half uurtje met haar en dr nieuwe vriend zitten kletsen en toen gingen we naar huis voor Laundry day. We hebben echt bijna onze hele tas inhoud gewassen, en dat was goed nodig ook! Ik had m'n pyjama in de afgelopen 3,5 week pas 1 keer gewassen, ulgh. Dat vind ik echt vies, maar oke ik ben een backpacker dus ik moet ermee leren leven haha. Nu weer een volle schone tas. Ik heb trouwens zo'n 3 kilo kleren uit me tas gegooit, dus me tas is super licht nu! Ik ben er helemaal gelukkig mee woepwoep.

Gisteravond was ik even aan het skypen met Rens en toen kwam er een enorme kakkerlak onder me vandaan gelopen. Ik zat namelijk als een zwerver op de grond nou ik wist niet hoe snel ik weg moest rennen met laptop en al. Hij was echt 10 cm groot ofzo, walgelijk! Ook werd ik tijdens ons gesprek 3 keer lastig gevallen door Abbies (Aboriginals) die zijn allemaal dakloos en zijn echt vervelend, agressief en ze stinken echt.
Vanochtend weer even geskyped met Rens dus ik was weer helemaal gelukkig! Daarna gingen we snel terug naar het hostel want we moesten om 10 uur uitchecken, maar we waren pas om 10.10 terug en moesten alle spullen nog pakken. Dus ik heb snel alle spullen ingeleverd en toen hebben we lekker op ons gemak ingepakt en nog lekker een appeltje gegeten. Toen op niet-backpackers-stijl een taxi gebeld en zijn we voor de deur afgezet bij ons nieuwe hostel wat midden in de stad ligt. Toen we waren ingecheckt hebben we onze spullen gedropt in de kamer en gingen we, jawel, shoppen. We hebben wel echt een goeie reden dit keer. Ik ben namelijk op mysterieuze wijze m'n zonnebril kwijt geraakt, waardoor ik dus steeds Val dr zonnebril moet lenen wat niet zo handig is natuurlijk. En we hebben aankomende vrijdag een Fullmoon party dus daar moeten we ook wel een outfit voor hebben. Vandaar dus. Allebei goed geslaagd en we hebben echt alleen gekocht wat we moesten kopen! We leren het wel. Toen met de bus 20 minuten terug, boodschappen gedaan, gekookt, gegeten en nu liggen we lekker op bed met een muziekje op. We hebben 2 deense meisjes op de kamer en een jongen en een meisje uit Wales die 'geen relatie hebben'. Daar geloofden we niks meer van zodra die jongen tegen dr zei 'Aww, you look lovely in that skirt!' Dus we weten genoeg haha.

Morgen gaan we weer zonnen, want onze kleur wordt alweer wat minder dus we moeten weer aan de bak! We kunnen nog een keer gratis naar dat Aquarium toe en dat zit bij dit hostel precies er tegen over dus dat doen we misschien wel. Ook is er een lookout over Townsville die we willen zien, maar dat is 20 minuten bergopwaarts lopen en we zijn best lui dus ik weet nog niet of we dat gaan doen. We gaan in ieder geval proberen om met een auto mee naar boven te mogen (mama, dit wordt niet gezien als een lift oke. Dit is een weg waarbij we niet omgebracht kunnen worden dus dan weet je dat alvast)

Donderdag naar Magnetic Island (Maggie) dus daar hebben we heel veel zin in!
Sorry voor deze belachelijk lange blog, maar ik heb niet zoveel te doen dus ik dacht ik ga maar eens uitgebreid vertellen!

Hele dikke kus vanuit Townsville!
Xxxxxxxxxxx

  • 19 November 2013 - 14:58

    Mariët:

    Wat leuk allemaal om te lezen zeg. ik geloof dat Greet en ik er aankomen. Greet moet nog wel even vrij zien te krijgen. We willen echt wel raften en zo!!!

    Veel plezier en xxxxxx

    Mariet

  • 19 November 2013 - 15:43

    Sylvia:

    Lieve Rebec wat een verháál ha ha. Je verlegd wel je grenzen zeg, letterlijk en figuurlijk. Allemaal stoere enge dingen, geweldig hoe je het oppakt hoor! Fijn om te lezen dat je allemaal dingen onderneemt, dat zijn herinneringen die je de rest van je leven mee neemt en die niemand je meer af kan nemen. Top!
    Dikke kus <3 moeders

  • 19 November 2013 - 19:39

    Mama:

    Lieve schat, ik heb natuurlijk al het meeste gehoord, maar dan nog vind ik het heerlijk alles te lezen wat je schrijft. Je blog kan mij niet lang genoeg zijn :-). En die lift schat.....is ook gewoon een lift technisch gezien. Dus nee, liever niet, gaan jullie maar lekker lopen. We zijn er natuurlijk geweest, dus ik weet hoe pittig die is. Succes, haha. Blijf genieten! Ik ben trots op je. Dikke zoen!!

  • 20 November 2013 - 21:34

    Papa:

    Deze aflevering was weer ongeremd genieten, mensen!!! xxx voor je, kanjer!

  • 21 November 2013 - 09:27

    Karen:

    aah zo leuk om dit allemaal te lezen schat!
    Leuk dat je het zo naar je zin heb en zulke leuke dingen doet.

    veeelplezier en geniettt ervaannnn schatt! xxxxxxxxxxxxx

  • 22 November 2013 - 09:37

    Erica:

    Hoi Rebecca,

    Wat heb je al ongelooflijk veel beleefd in een betrekkelijk korte tijd. Ik moest erg lachen om het "ïk heb jeuk aan mijn kont"-verhaal. Enne zonnebril op mysterieuze kwijtgeraakt....hij ligt toch niet toevallig op de badem van dat aquarium?? :-)

    Liefs van Eer

  • 22 November 2013 - 11:55

    San:

    Ha top-achter-nichie,
    Vandaag precies een maand geleden werd je uitgezwaaid door je dierbaren en wat heb je inmiddels toch al veel mooie, leuke, bijzondere en spannende dingen beleefd en gezien zeg. Ge-wel-dig! En ook voor ons want wij kunnen mee genieten dankzij je superleuke getypte reisverhalen. Ga zo door lief. THNX!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rebecca

Vanaf dat ik klein ben is mijn droom al om een jaar door Australie te trekken. En op 22 oktober begin ik die droom waar te maken.

Actief sinds 04 Okt. 2013
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 9844

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2013 - 23 Oktober 2014

Backpacken in Australia

Landen bezocht: