Enge dierenweek - Reisverslag uit Daintree, Australië van Rebecca Freeling - WaarBenJij.nu Enge dierenweek - Reisverslag uit Daintree, Australië van Rebecca Freeling - WaarBenJij.nu

Enge dierenweek

Door: Rebecca

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

10 November 2013 | Australië, Daintree

Heuy guys!

Ben ik weeeer, en nog steeds/alweer vanuit Cairns. Deze week staat achteraf gezien in het teken van enge beesten. Ik begin maar bij het begin:


Afgelopen maandag gingen we snorkelen in het Reef. We moesten om half 8 's ochtends bij de boot in de haven zijn, maar wij vertrokken (uiteraard) pas om 07.40 vanaf ons hostel. Onderweg werden er nog sigaretten, eten en redbull gehaald en een stukje moeten rennen omdat we echt wel een beetje te laat waren en we de boot niet konden vinden. Uiteindelijk prima op tijd, de boot vertrok toch ''pas'' om 8 uur. (Inmiddels 07.52 ofzo)
Nou eenmaal op de boot meteen pilletjes tegen zeeziekte gekocht en ingenomen. Waarna ik gewoon maar met me hoofd op tafel ben gaan liggen om misselijkheid te voorkomen. Dave, Joppe en ik hebben heerlijk geslapen op de tafel. Toen kwamen we bijna aan op onze eerste snorkelbestemming, ging m'n bikinitopje opeens los: KAPOT. holy moly what the f am I gonna do now? Valerie en Eline met al hun kracht een knoop gelegd in de stof en ik had lekkere overhangende lappen vel maar hey, hoefde in ieder geval niet in me blote titties naar buiten.
Eenmaal in het water had ik een lichtelijke paniekaanval daar in die golven, want het ademen door dat ding ging niet en het was diep en eng en gewoon even niet mijn ding. Gelukkig heeft Eline me gekalmeerd en ging het de rest van de tijd goed! We hebben een hoop foto's gemaakt met mijn geweldige onderwatercamera (geen miskoop hoor Rens en mama!!) Allemaal mooie visjes, vissen en een gekke zeeslang gezien. Mooie kleuren hadden ze en allemaal leuke printjes op hun schubben. Helaas geen haai dit keer en nog steeds geen schildpad, maar we gaan nog wel een paar keer snorkelen hier in Oz dus die gaan we vast nog wel checken!

Dinsdag was laundry day, dus alles wat vies was hebben we gewassen (de foto's staan op facebook) en hebben we heel mooi door onze hele kamer te drogen gehangen haha. Wel weer lekker frisse kleertjes. Ik word er blij van :)!

Woensdag ging ik samen met Valerie de Cape Tribulation Trip doen. Dat is een 2nachten 3 dagen tour in het regenwoud ten noorden van Cairns. We hebben een uur of 5 erover gedaan. Bus in, slapen, bus uit, foto's schieten, bus in, slapen, bus uit, broodje eten, bus weer in, bus weer uit, regenwoud in, luisteren naar gekke aboriginals theorie-en e.d., de bus weer in en DAN aankomen in de jungle. Holy wat een verrot hostel was dat. Wel gezellig hoor in het restaurant enzo, maar verder is het regenwoud niet mijn ding. Ik kreeg op een gegeven moment de vraag: "Have you seen that spider over there?" ik: "What spider....." Dus ik richting de wc's lopen en ik zag niks en toen zei een man die daar zat nee hij zit daar! Ik draai me om en...
MN ERGSTE NACHTMERRIE WORDT WERKELIJKHEID. Een spin zo groot, al niet groter, dan mn hand hing voor me neus. Ik meen het, een tarantula is nog minder eng. Ik heb ook nog een filmpje van dat ding, ik weet alleen niet of die het gaat doen op deze site. Dezelfde avond komt Val helemaal in paniek van de wc's teruggerend OMIJNGOD IK ZAT OP DE WC EN IK GING VOOR HET EERST NIET KIJKEN OF ER BEESTEN ZATEN EN TOEN ZAT IK EN TOEN WILDE IK OP STAAN EN TOEN ZAG IK IETS HEEL GROOTS EN ZWARTS LOPEN EN TOEN SPRONG IK OP VAN DE WC EN TOEN WAS HET EEN HEEELE GROTE TOR. Dus wij, Valerie, Sigrid (een meisje van de Australian Backpackers groep die ook toevallig de Cape Trip ging doen) en ik dribbelen naar die wc toe EN HOE groot dat ding was. Het was een Rhino-soort iets zei onze duitse roommate. Ben de naam vergeten, maar hij heet zo vanwege die hoorn die die op zn kop heeft. Hij was zo groot als een computermuis, wal-ge-lijk. Vervolgens staan we onze tanden te poetsen en sta ik als een bang vogeltje elk hoekje af te speuren naar een eng beest, zie ik een tak van een boom. Maar die begon in het niets en eindigde in het niets: een wandelende tak. Maar liefst 15 cm groot denk ik. Niet heel eng, maar toch gek dat ze ZOOOO groot zijn.
Donderdagochtend hebben we de zonsopgang bekeken met onze duitse roomies. Op deze plek schijn je de helderste zonsopgang te kunnen zien in heel Australie. Dus daarvoor wil ik best om 5 uur me bed uit! Het was echt suuuper mooi, al was ik erg blij toen we weer in bed lagen. Verder hebben we de hele dag op het strand daar gelegen en hebben we in de avond pasta met tomatensaus gegeten. Niet heel smaakvol, maar het was in ieder geval eten.

Vrijdagochtend hebben we paardgereden door de bergen, regenwoud en op het strand. We kregen een snelcursus van hoe we moesten sturen, ze moesten laten stappen, draven en galopperen en alles wat belangrijk is. De eerste keer draven dacht ik dat ik van Osca (mijn paardje) af zou vallen, maar daarna gingen we galopperen op het strand, my lordy dat was gaaaf! Zo hup met je haren in de wind, in de flow van die galop, zo woeshj over het witte strand met de blauwe zee. Alles was even heel perfect.

Toen werden we vrijdagmiddag om 1 uur opgehaald door Steve, onze australische tourguide. We zijn naar een aboriginal dorp geweest en hebben uitleg gehad over de tekeningen die ze altijd op zichzelf maken en hoe je didgeridoo moet spelen (Rens, nu kunnen we het oefenen want ik weet hoe het moet!! hahah) Daarna zijn wij afgezet bij Port Douglas een dorpje ten noorden van Cairns. Daar hebben wij een nachtje geslapen. Lekker een ijsje gegeten daar en het strand bekeken, uiteten geweest en toen lekker optijd naar bed en de volgende dag weer naar Cairns toe. We zaten toen in het Reef hostel voor een nachtje en zitten nu in een 'crackhostel' zoals we het noemen. Woodduck heet het en het is echt verschrikkelijk. Maar we hebben wifi dus er is wel iets positiefs!

Morgen gaan we een auto huren en gaan we naar wat watervalletjes hier in de buurt kijken met Valerie, Eline en een Duits meisje die hier verderop in een hostel zit, ik ben benieuwd!

Het gaat goed met me, zo bruin als ik al was ben ik nu weer lekker aan het vervellen dus dat gaat de goede kant op, not. Oja en ik heb in een gelukzalige opwelling een iPad mini gekocht. De nieuwste en hij was omgerekend zo'n 280 euro. Daar krijg je hem in NL niet voor. (Zo wel, vertel het me niet oke want dit was de reden dat ik hem mocht kopen van mezelf haha)

Ik zal proberen om er wat foto's op te zetten en anders moeten jullie maar op m'n facebook kijken:
https://www.facebook.com/rebecca.freeling

Hele dikke kus en knuffels van mij!

  • 10 November 2013 - 16:07

    Evelien:

    Wauw meid wat een ervaringen joh!! Jij bent wel een bikkel hoor met die spinnen en andere enge dieren.. zou niks voor mij zijn blehh!! Heel veel plezier nog meiss! Xxkus

  • 10 November 2013 - 20:05

    Sien:

    super avonturen daar. Fijn dat je ons op de hoogte houdt.
    blijf genieten !!

    Dikke kus

  • 10 November 2013 - 23:17

    Papa:

    Wat een heerlijk verhaal weer! En al mijn vragen zijn hierin beantwoord, ik heb de draad weer helemaal te pakken! xxx

  • 11 November 2013 - 00:06

    Laura Slobbe:

    Hee schat wat een lekkere verhalen!! Hierna ben je denk nooit meer bang voor spinnen etc. Vind het leuk om je verhalen te lezen, ik hoor het je gewoon zeggen!
    Hele dikke kus en enjoyyyyyy xxx

  • 11 November 2013 - 08:30

    Mama:

    Ahh lieverd, wat een avonturen weer, haha. En wat Laura zegt, ik hoor in mijn hoofd je stem terwijl je dit vertelt. Brrr al die insecten, wat afschuwelijk. Je bent echt een held. Ik weet nog een overnachting van mezelf ergens in Griekenland 100 jaar geleden. Ik ben rillend in mijn bed gedoken, en zwetend en griezelend de hele nacht met mijn laken strak om me heen en over mijn hoofd gewacht tot het ochtend werd. Dikke kus!

  • 11 November 2013 - 09:50

    Rens:

    Ik was natuurlijk al een beetje op de hoogte van hoe je het daar allemaal meemaakt, maar het is erg leuk om te lezen hoe je erin staat. Plus je manier van schrijven is natuurlijk gewoon erg Rebecca hahaha goed om te lezen beeb. Krijg der alleen wel n onderbuik gevoel van.. had dit zo graag samen met je willen doen, Maar dat maakt je alleen maar stoerder in je ééntje je mannetje staan tegenover alle dingen die je daar meemaakt. En ja als je terug bent wil ik alles weten van die didgeridoo (A) hahaha. Ben benieuwd hoe je dag er vandaag weer uit ziet hou ongelofelijk veel van je!

  • 13 November 2013 - 15:32

    Carla Bosman:

    Lieve Rebecca, dank voor je leuke berichten uit Cairns. Heb zitten griezelen bij je spinnenverhaal. Kind je kunt niet banger zijn voor spinnen dan ik. Heb het zelfs opgezocht en deze extreme spinnenangst heeft een naam: aragnofobie. Hoop dat je verder geen al te enge beesten tegenkomt. Kangoeroe's vind ik wel leuk.
    Veel plezier en een fijne tijd. Tante Carla.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rebecca

Vanaf dat ik klein ben is mijn droom al om een jaar door Australie te trekken. En op 22 oktober begin ik die droom waar te maken.

Actief sinds 04 Okt. 2013
Verslag gelezen: 476
Totaal aantal bezoekers 9839

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2013 - 23 Oktober 2014

Backpacken in Australia

Landen bezocht: