Cairns it is - Reisverslag uit Cairns, Australië van Rebecca Freeling - WaarBenJij.nu Cairns it is - Reisverslag uit Cairns, Australië van Rebecca Freeling - WaarBenJij.nu

Cairns it is

Door: Rebecca

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

03 November 2013 | Australië, Cairns

Lieve allemaal, hier ben ik weer!

Op het moment vertoef ik in het gloedhete Cairns. Het ligt noordelijk aan de oostkust. We zijn samen met 2 jongens uit de Australian Backpackers groep hierheen gekomen. Ze heten Dave en Joppe en zijn neven! We werden afgelopen woensdagnacht om half 5 opgehaald bij ons hostel in Manly voor onze vlucht naar Cairns. Eenmaal op het vliegveld hebben we even lekker ontbeten en zijn we het vliegtuig ingegaan. Ik zat op de rij met een meisje waar ik mee heb gesproken toen we in Taipei stonden te wachten op het vliegtuig naar Sydney, heeeeel toevallig!
We waren allemaal redelijk brak dus hebben wel een uurtje of 1,5 kunnen slapen in het vliegtuig. De vlucht duurde 3 uur, dus dat was prima. Eenmaal aangekomen hebben we onze backpack opgehaald bij de bagageband. Met tegenzin dat ding op me rug gekregen, met wat hulp van Joppe want bij het inchecken bleek de tas (het gedrocht) 19 ronde kilo's te zijn (OMYGOD). Meteen pijn aan me rug en geklaag uit de monden van Valerie en mij. Gelukkig vonden we vrij snel een taxi en werden we lekker voor de deur afgezet bij ons hostel The Northern Greenhouse. Het is een heel mooi groot hostel met in het midden een zwembad. Er is een grote keuken, met allemaal stukke pannen enzo maar we redden ons wel. Verder hebben we elke ochtend tot 9 uur gratis ontbijt. Het stelt niks voor, gewoon wit brood met jam of peanut butter of cornflakes met melk, maar het is GRATIS. En hoe zwerverig dit ook klinkt, dan is het goed. Het geld vliegt erdoorheen. Ook op zaterdag hebben we om 11 uur in de ochtend gratis pannekoeken en op zondag om 5 uur in de middag gratis BBQ. We hebben dus net geBBQt en ik heb heerlijk gegeten!

Onze kamer delen we met het zweedse stel Alexander en Karin. Het was de eerste dag een beetje ongemakkelijk, maar gister zijn we met z'n vieren uitgeweest. Dave en Joppe wilden niet mee, maar we hebben een leuke avond gehad! Vandaag met zn 6en bij The Lagoon gelegen. Dat is een heel groot zwembad wat aan het strand ligt. Je mag hier namelijk niet zwemmen, dus nu ben je toch aan het strand en heb je ook nog water haha.

We hebben hier nog niet zoveel uitgevoerd eigenlijk. Eergister hebben Val en ik geshopt (jaja, zeg maar niks ik weet het) Dus ik moet even zo'n 5 kilo uit me backpack lozen ergens deze week haha. Verder liggen we alleen maar een beetje bij te bruinen in de zon. Valerie gaat heel goed, ik iets minder aangezien ik 2 dagen geleden heeul erg ben verbrand dus ik heb even 2 dagen schaduw gedaan.

Morgen gaan we snorkelen bij het Great Barrier Reef, heb er erg zin in. OOKAL ben ik ontiegelijk zeeziek. 3 jaar geleden heb ik het ook overleeft dus dat gaat nu ook wel lukken denk. Ik heb in Nederland een onderwater camera gekocht dus nu gaat ie gebruikt worden waar hij voor bedoeld is haha!

Het gaat goed met me, ondanks dat ik wel wat dipjes heb af en toe maar ik weet dat het dan na een nacht slapen een stukje beter voel. Verder gaat het voor mezelf zorgen heel goed. We koken erg gezond en ik ontbijt voor het eerst in me leven dus dat is een pluspunt. Alleen val ik heel erg af en ik heb geen idee waarom. Afvallen is altijd meegenomen maar me broekjes zakken af, en dat is dan weer niet zo chill maar ik blijf lekker dooreten haha.

Dit was weer even mn verhaal voor nu!

Dikke kus uit Cairns
xxxxxxx

  • 03 November 2013 - 11:01

    Sylvia:

    Lieve Rebecca, wat fijn dat je ons op de hoogte houdt. Dat je afvalt is niet zo fijn dus pas goed op je zelf. Ook die zon.. ik denk dat je dat nu gelijk goed weet, voorzichtig ermee. Erg leuk dat je weer allemaal nieuwe mensen ontmoet. Hier is alles prima. Het regent dus echt Hollands herfstweer! Veel plezier verder lekker genieten, dikke tût

  • 03 November 2013 - 13:32

    Erica:

    Leuk om je verhalen te lezen en wat heerlijk dat je weer naar de Great Barrier gaat, we zijn hier allemaal stikjaloers. Ga je weer met dezelfde maatschappij? Waarom mag je niet zwemmen in zee, is dat vanwege de giftige kwallen? Heel veel plezier weer verder. Liefs van ons allen.

  • 03 November 2013 - 15:43

    Vivianne:

    Dag lief vriendinnetje,
    Wat onwijs leuk om jouw verhalen te lezen. Ik kan me er helemaal in leven. Misschien val je wel af omdat je nu voor t eerst ontbijt haha! Ik ben trots op je.. dikke kus! X

  • 03 November 2013 - 16:35

    Papa:

    Leuk stukje weer! Good old waarbenjijpuntnu is toch nog steeds de beste manier om je belevenissen goed te kunnen volgen. Vandaag ga je naar de GBR, sterkte met de vaartocht en doe de groetjes aan Nemo als je hem ziet!

  • 03 November 2013 - 19:24

    Lara:

    Laat je ons weten of het er nog steeds zo mooi is als 3 jaar geleden?

  • 04 November 2013 - 10:15

    Mama:

    Ik hoor gelukkig veel van je via what's app, en toch absorbeer ik bijna je weblog ook nog, haha. Ben blij dat het wat beter met je gaat. Dat dipje af en toe is wel normaal toch? Daar zal iedereen last van hebben stel ik me voor. En verder.....enjoy!!! Xxx

  • 05 November 2013 - 08:42

    Jane Kroon:

    Lieve Rebecca,
    Wat schrijf je toch weer leuk en onderhoudend,ga je zeker volgen op je Aussie avontuur!
    Blijf vooral goed voor jezelf zorgen en heb het vooral leuk.Heimwee blijft altijd een lastig ding,maar je hebt er al 2 weken opzitten,2 erbij en dan zit je al op een maand!Vind ik ook al dapper.Nou tot schrijfs.Veel liefs van de Kroontjes.

  • 09 November 2013 - 19:27

    Denise:

    Dag lieve schat
    Ik heb met een glimlach je verhaaltjes gelezen! Haha
    Wauw wat maak jij allemaal mee! Geweldig
    Geniet er lekker van ook al heb je deze drie dagen erg gegild
    Om de grote spinnen die je gezien heb hah!
    Ga aan de chips en chocola dat zal wel helpen want je sport nu erg goed
    Met die zware tas van je op je rug hele workout doe je hahaha
    Schat k blijf je volgen op je blog en we gaan snel skypen
    Want je gaat nu heerlijk slapen welterusten en we spreken elkaar weer
    Heel heeeel snel
    Ik mis je!! Dikke kuss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rebecca

Vanaf dat ik klein ben is mijn droom al om een jaar door Australie te trekken. En op 22 oktober begin ik die droom waar te maken.

Actief sinds 04 Okt. 2013
Verslag gelezen: 319
Totaal aantal bezoekers 9846

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2013 - 23 Oktober 2014

Backpacken in Australia

Landen bezocht: