MANLY BEACH - Reisverslag uit Manly, Australië van Rebecca Freeling - WaarBenJij.nu MANLY BEACH - Reisverslag uit Manly, Australië van Rebecca Freeling - WaarBenJij.nu

MANLY BEACH

Door: Rebecca

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

28 Oktober 2013 | Australië, Manly

Hoi allemaal,

Hier dan eindelijk een berichtje vanuit het mooie Australie!

Na een hoop tranen met alle fortuinlijke vrouwen, meiden van school, papa, mama, Lara en Rens op Schiphol was ik toch echt onderweg naar 'the dream'. In het vliegtuig had ik het wel even zwaar. Ik dacht waar begin ik aan!? Maar ik kon me wel bedenken dat ik sowieso naar Bangkok moest want het vliegtuig zou niet voor mij omdraaien. In Bangkok bedacht ik me dat naar Taipei ook wel slim was. In Taipei hadden we gratis wifi en een hele mooie, grote hotelkamer dus toen voelde ik me wel wat beter. Zeker na ruim 3 uur slapen in een heerlijk zacht bed! Van Taipei naar Sydney ging eigenlijk ook prima. Het slapen liep niet zo lekker in de eerste 2 vluchten, maar ik kwam erachter dat ik in slaap viel tijdens films, dus heb ik steeds maar films op gezet om ermee in slaap te vallen.

Eenmaal aangekomen in Sydney lag m'n backpack in de verte al op de bagageband, terwijl ik nog niet eens door het immigratie gedeelte aka een 'ja-je-bent-welkom-hier' stempel heen was! Daarna hebben we onze begeleiding ontmoet en konden we onze euro's inwisselen voor AUS $. En je moest wel wat geld pinnen voor de komende dagen, bleek m'n pinpas niet te werken. Lichtelijk in paniek moet ik wel zeggen, maar gelukkig uiteindelijk helemaal goed gekomen.
We moesten wel 4 hele minuten die backpack op onze rug dragen en ik was al helemaal kapot en alles deed zeer dus dat was geen goed begin. Gelukkig konden we alles in een trailer droppen en reden we naar Sydney toe om The Opera House en de Harbour Bridge te bekijken. Woest aantrekkelijk die foto's met jetlag met op de achtergrond The Opera House!!

Na dat gingen we de Ferry op richting Manly, dat is waar wij verblijven. We kregen wat informatie en kregen onze kamersleutel. Ik lig samen met Valerie op een 2persoonskamer (de enige in het huis welteverstaan). Die avond zouden we uitgaan, maar ik was zo moe dat ik om kwart over 9 helemaal knockie in bed lag.

De volgende dag naar de bank om alles te regelen, bananabread gegeten en naar garages toe om een indruk te krijgen van mogelijke auto's die je kunt kopen. Toen lekker gegeten in Hide Park en tot m'n eigen teleurstelling heb ik een shirtje gekocht in de stad. Hij is wel leuk, dat wel! :)

Zaterdag een wandeling van Coogee naar Bondi Beach gemaakt. Wel 3 uur berg op, berg af, baai in en weer uit en een hoop toeristen. Maar Bondi Beach was echt heel gaaf. Bondi Beach is misschien wel bekend bij jullie omdat daar die Australische surfserie is opgenomen!

Zondag ging de groep kayakken, maar Valerie, ik en nog een aantal hadden daar geen zin in dus zijn lekker een dagje in het hostel gebleven. (Er loopt momenteel een mot over m'n beeldscherm heen, wat is het toch een mooi land met mooie dingen..)

VANDAAG GESURFT! Ik bak er niks van, kreeg 3 keer m'n eigen plank op m'n kop en er is iemand over me hoofd heen gesurft waardoor ik - voor mijn gevoel - dood zou gaan door adem tekort, maar hey ik ben er nog! Het was echt wel vet, maar de zee was zo wild die golven waren echt eng om tegenin te peddelen enzo. Ik heb niet echt gestaan op het bord, wel op m'n knieen en zo alsof ik iemand ten huwelijk ging vragen zeg maar dus ik kwam in de buurt. Toen heb ik het vrij snel opgegeven. Ik ben toch al niet zo'n sportief persoon natuurlijk. We hebben vanavond heerlijk zelf gekookt met een groepje van 8. Ik heb afgewassen dus ik heb ook nog meegeholpen. Toen hebben we gechilld op een kamer van die gasten en hebben we met zn allen een hele watermeloen verorberd. Al met al een goeie dag!

Valerie en ik hebben 2 nachtjes bijgeboekt en we vliegen woensdagochtend om 7 uur naar Cairns om even 1.5 week lekker te chillen en bruin te worden. Het leven is zo slecht nog niet!

Ik hoop dat ik jullie weer een beetje op de hoogte heb gebracht van alles. Ik voel me goed, het ergste heimwee gevoel is weg en ik kan er redelijk goed meeleven ookal heb ik savonds wel wat dipjes. Maar als ik de volgende dag op een mooi uitkijkpunt sta met een mooie blauwe zee voor me voel ik me heel vereerd dat ik hier gewoon mag staan!

Hele dikke kus van mij!

  • 28 Oktober 2013 - 19:44

    San:

    Ha lieve Rebecca, wat heerlijk fijn dat het beter met je gaat. Zo logisch dat je het de eerste dagen zo moeilijk hebt gehad en nog wel eens hebt. En nu kun je steeds meer genieten van het mooie land Australië waar je nu bent....ik vind dat geweldig om te lezen. Wauw ik ben heel trots op je en zal je blijven volgen. Veel liefs uit A'dam waar het net weer keihard regende. Dikke ZOEN van San

  • 28 Oktober 2013 - 20:42

    Arno:

    Klinkt nu al als een groot avontuur. Veel plezier.

    Arno

  • 28 Oktober 2013 - 21:01

    Papa:

    Ha, wat een leuk verslag! Je bent je vlotte pen niet verloren, oude tijden (2010) herleven!

  • 29 Oktober 2013 - 10:57

    Rens:

    Hea stoere vrouw van me, ik lees dat je het erg naar je zin hebt (niet dat ik dar nog niet van op de hoogte was) haha! Wees er maar trots op dat je deze ervaring mag beleven niet veel mensen zouden je dit na doen. Dat surfen ga je nog wel leren daar heb ik vertrouwen in, maar of je gaat wennen aan de insecten die om je heen kruipen betwijfel ik hahaha. Hou je taai tijger!! Hou van je

  • 29 Oktober 2013 - 20:35

    Mama:

    Mijn lieve kind,

    Ik vind het ongelooflijk dat je zo'n avontuur aan het beleven bent. Dat het, nadat we er járen over gepraat hebben, nu dan eindelijk gebeurt. Geweldig. Ik ben super trots op je dat je dit doet en het aandurft en op jezelf vertrouwt. Ik hou van je. Xxx

  • 30 Oktober 2013 - 19:22

    Carla Bosman:

    Hoi Rebecca, heb met veel plezier en belangstelling je reisverslag gelezen en de leuke foto's bekeken. Kijk uit naar je volgende bericht en weet zeker dat je er een geweldige tijd van gaat maken en heel veel ervaring op zult doen, waar je ook in je toekomst veel aan zult hebben. Veel liefs van tante Carla.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rebecca

Vanaf dat ik klein ben is mijn droom al om een jaar door Australie te trekken. En op 22 oktober begin ik die droom waar te maken.

Actief sinds 04 Okt. 2013
Verslag gelezen: 522
Totaal aantal bezoekers 9840

Voorgaande reizen:

22 Oktober 2013 - 23 Oktober 2014

Backpacken in Australia

Landen bezocht: